tirsdag 1. juli 2008

Fleecekjole med hette




Snuppa ble jo så søt med denne kjolen på. Ligner en liten alv med sånn type hette. Mønster er hentet fra "Blødt børnetøj" (Bechmann og Risager). Nederst på kjolen har jeg sydd et pyntebånd.

Gjorde en STOR brøler av en feil da jeg gikk til verks. Fleece kan bare strekkes én vei. Det var ikke i tankene da jeg satte saksa i stoffet. Så på denne kjolen er stretchen på langs, men skulle vært i bredden. Så hvis noen leser dette som skal lage et plagg i fleece, hvor stretchveien har betydning, så lær av mine feil... Det samme gjelder ved bruk av jerseystoff. Ingen årsak ;)





...og så en liten smørblomsthilsen på tampen :)

8 kommentarer:

Elin - Varøyrampen sa...

Nydelig kjole!!! Jeg må prøve meg på symaskina igjen jeg også. Lenge siden sist nå.

Anonym sa...

Heia;),kor flink du e,det va en skikkelig fin kjole du har ordna=).
Hilsen Vibeke.

Hobbymegher sa...

Så flott kjole du har sydd! Nydelig modell også! :D

Anonym sa...

Åååå Marita for en hærlig bildeserie! Æ savne dåkker allerede..uæhhh!!!
Tenk at æ ikke kom mæ bort te dåkk for å si hade engang!!!
Har egentlig masse æ sku sagt te dåkk, uansett det har iallefall vært kjæmpe trivelig å få bli litt mere kjent med dåkk nå det siste halvåret med hobby kveldene og som kolleger.
Har hatt litt vondt i "orka" når det gjelder blogginga i det siste, men æ ska nok henge med!
Har hatt det travelt med hus maling de to siste ukene, ei hand i stigen den andre i malerkosten.
Vet ikke om æ har fortalt dæ at æ bestandig har ønska mæ terasse, tenk 50 år måtte æ bli, gjett at æ gleder mæ, materialen ligger utafor.
Ser at du har tagget mæ, skal se om æ får gjordt no med det.
Vi får støtte telefon selskapene å ta en skravel en vakker dag. Så må du gi Emilie en kjempe stooor klæm fra mæ og Per.

EJ sa...

:) Ein nydelig kjole og ein kjempeflott bildeserie :D

Glede mæ te å sj ka mere du lage utover når du får tid :)

Ta godt vare på dokker sjøl :)

Klem fra Else -Jorun

tonesam sa...

Så mye fint du har laget da!! Blir helt matt jeg! Måtte kommentere her i dette innlegget ditt for å kunne fortelle det at jeg også har gått på den brøletren å sy kjole i fleece med strechen feil vei. Jaja.. man lærer så lenge man lever.. :)

Nå skal jeg igang med å pakke opp med nyyye janome!! Så nå blir det nok mere sying på meg fremover!

Stina sa...

Så fin kjole, og så søt jente :)

Har forresten åsså gjort den samme tabben. Når eg skulle sy bunadsveska.. Den så ikke ut. Måtte bare ta opp og sy på nytt :)

Fit mum sa...

Den kjolen (og jenta da!) var kjempe søt!! Alv som du selv sier ;)
Jeg har satt boken på ønskelisten min (som min mor visstnok skal ha notert seg bak øret ;) ), og nå gleder jeg meg enda mer til å få den!