lørdag 19. februar 2011

Comeback med monster!


Mathias hilser bloggleserne velkommen innom igjen, før tante glimtet til med nok et "god sommer" innlegg her..
Forklaringer og unnskyldinger for mitt fravær hopper vi elegant over, og så kan oppmerksomheten overflyttes til det den skal være på - monsterbuksa!
Oppskriften jeg tok utgangspunkt i fant jeg hos duBedåre Jeg strikket største str her, men på pinne nr 4, og håpet den skulle bli passelig til Mathias. Ble romslig nok i massevis, og da strikket jeg beina lang så han kan bruke den lenge. Ble cirka 4-6 år. Oppe strikket jeg til en brettekant istedet for hullraden til strikken. Monsteret ble jo veldig fint, og ser akkurat ut som det skal etter noen heftige lekerunder bakpå stumpen til en aktiv gladgutt :))

Buksa strikket jeg i restegarn. Trodde jeg hadde nok av det stripete garnet som beina er strikket med, men men. Det var faktisk så irriterende at jeg kjørte 10 mil for å se etter mer garn, men da hadde de jo selvsagt ikke mer. Og irriterende nok til at jeg måtte rekke opp hele buksa skal jeg derimot love at det IKKE var. Så derfor en liten, mørkeblå og en smule oppsiktsvekkende snutt på venstreskanken - i tilfelle noen skulle undre seg over den plutselige overgangen...




Bildene er lånt fra mammaen til den skjønne modellen :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi e veldig fornøyd med buksa. Han like å ha den på og syns det e arti me monster-rompe. :) Har fått mange fine kommentara på den. :) Du e flink. :) -Kathrine-

Berna Marie sa...

Hurra, der va du tilbake igjen!! Og buksa ble kjempefin, eg har til og med sett den live på Mathias:) synes ikke det gjorde noenting med et annerledes bein, det gjorde den bare særegen:)

Bente sa...

Synes buksa var fin, du trenger ikke være redd for at den blir forvekslet i barnehage eller skole, hehe. Synes godt at monsterbukse kan være litt særegne..Kjekt at du er tilbake med bloggen igjen.

Turid sa...

Endeliiiiiiiii der va du tebake!
Monsterbukse er kjempe artig- Guri strikka ei sånn for et par år sia te sin tante gutt.
Ellers sånn så koser vi oss me vintern!

Marita sa...

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Det varmer mitt hjerte at dere trøster meg i forhold til det drastiske fargeskiftet, hehe :)