søndag 24. februar 2008

Gjenbruk av ullgenser







Det har vært stillstand med både det ene og det andre prosjektet i det siste. Da omgangssyka trengte seg inn døra, fikk vi nok å henge fingrene i - natt som dag. Men nå har vi hamlet opp med den, og en ny uke står for tur. Sola er tilbake, og før vi vet ordet av det er det vår.

Har laget en bukse til verdensborgeren i magen min. Vasket en gammel ullgenser med raglan, og spleiset på vidden og lengda med quiltefor. Og så måtte jeg jo prøve ut applikasjonssømmene på symaskinen min. Lærdommen jeg høstet av det, var at det blir knotete å applikere rundt små ting. Men rundt litt større, som hjertene, går det som smurt. Veldig morsomt:) Jeg elsker symaskinen min...
Kjempekoselig med kommentarer fra dere! Ha en riktig fin uke!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, min kjære kone! Har fått ny favoritt. Buksa var/er fantastisk! Gleder meg til neste...

-Daniel-

Anonym sa...

Hei! En liten hilo9åuiklløæ-nm,nnnnbeewq¨94321|zxcvbnm,.-,.-qwertagjiidsyuioiopppppøkjghf

-Emilie Susann (pizzakokk)-

Anonym sa...

Det var et orginalt gjenbruk, datt på noen i går som hadde laga pute av en ullgenser.
Så mulighetan e mange skjønne æ.
Vi sees vel i kveld, kjenne at symaskinfoten hoppe......

Anonym sa...

Kjempetøft :-)

Hvor stor var genseren før du tovet den?

Hvilke deler av genseren brukte du?

Marita sa...

Til anonym
Genseren tovet seg ikke så mye, siden den ikke var 100%ull. Men ble litt tettere. Er en damegenser med høy hals, og ikke så vid. Derfor valgte jeg å spleise litt på sidene.
Det må være en genser med raglanfelling, og her er ene armen brukt samt litt av bolen. Mellom beina på buksen er "armhulen" på genseren. Anbefales å prøve - var et morsomt prosjekt:)