søndag 20. juli 2008

Bukser med ribb

Har prøvd meg på å sy bukser med ribb. De buksene er så gode, og ungene kan boltre seg i en myk og tøyelig bukse uten harde linninger. Begge buksene er sydd av putetrekk som er kjøpt på Jysk-salg :)

Dette er en capribukse til jenta mi på 3 år. Buksa kan brukes leeenge... Er den lang i beina, holder ribben den oppe. Og så lenge den passer i vidden, kan hun sikkert bruke den i 3 år - altså til hun blir skolejente. Så får vi se om kvaliteten holder følge ;)
Rakk ikke å ta bilde før buksa var i bruk, så det er allerede kommet noen grønskeflekker. Men det er jo forsåvidt bare flott - det tyder på et aktivt barn og at buksa er i bruk ;)


Jeg fikk i oppdrag av min søster å kjøpe ny joggebukse til hennes kjære sønn på 1 år. Merkelig nok var str hans utsolgt overalt hvor jeg dro (det er faktisk et mye større utvalg i jenteklær enn hva det er til de små podene..). Siden jeg ikke fikk gleden av å bidra til nytt innhold i garderoben på byturen min, så laget jeg like godt en bukse til han. Den passet helt utmerket, og han kan i tillegg vokse lenge i det nye plagget sitt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin dem va:)dem må være god å ha på;)korsen klare du å ordne så mye fint:)du e bra kreativ:)hilsen Vibeke

Fit mum sa...

Disse var kjempe flotte!! Peneste joggebukser jeg har sett!

Hege sa...

å det var komisk, den første bukse stoffet er gardinstoffet til ungenes rom, kjøpt i >Kina:)
fant bloggen din på sykroken....

Anonym sa...

hege:Se der, ja! Mange bruksområder ;)Kom ikke inn på bloggen din, men hyggelig at du stakk innom min hvertfall:)