fredag 22. juli 2011

Tova tøflusa!

Nå er det juli måned godt i gang, og vel så det. Er det ikke på tide å tenke på jul? ;) Julegaver og julemesse er obligatoriske, kreative krumspring hos meg midt i sommerkosen.



Dette er første par ut. Lilla og varme!

Garn: Cortina soft (100% ull. Gikk med litt over 200 gram til dette paret)

Pinner: Rundpinne nr 7

Størrelse: Strikket etter damestr i oppskriften. Ferdig restultat ble ca str 36-37. (Verdt å merke seg at dette garnet tovet seg veldig godt, så skal prøve meg frem med vaskeprogram..)


Tovet i maskin (med Milo) på 40 grader, og pyntet med en søt, syrinlilla knapp på hver tøflus :)


Har du lyst å prøve? Oppskriften snoket jeg opp hos Kristines lille krok

4 kommentarer:

SiJo sa...

Heia Marita!
Kjempefine tøflusa! Ser skikkelig go og varm ut:).
Sissel

Janne sa...

Hei Marita!
Tusen takk for hilsen...Har skrollet meg nedover, og du verden såå mye fint du lager!
Jeg la deg til på blogglisten min, så kan jeg følge deg videre:)
Skal ta meg en tur i nettbutikken din nå:)
God helg!
Klem fra Janne

mamsen sa...

Flotte var de,og garantert varme:) Ønsker meg sånne under treet på julaften...tips til min mann;)

Else - Jorun sa...

:) Så flotte tøffla. Du har jammen mæ vært effektiv i sommer :)
Kos dæ :)