lørdag 8. november 2008

Kvinnelig intuisjon og julemesse ;o)

Jeg har sydd igjen! Det var rett og slett A-R-T-I-G! Hobbyrommet mitt har herved bursdag og kommende jubileumsdager 7.NOVEMBER! Alle hobbybloggere og andre entusiastiske, kreative og trivelige sjeler må derfor gjerne komme på bursdagsfeiring 7.november - evri jir!

Jeg sydde et handlenett av gjenbruksstoffer. Ytterstoffet av en gardin fra Fretex og foret er sydd av et gammelt dynetrekk. Satte i et par knapper så nettet ikke er så åpent om det er lite oppi. Og festet på et knytebånd på ene siden. Da kan man enkelt brette det sammen og ha det i veska si til behovet måtte gjøre seg gjeldende.
Av en eller annen grunn hadde jeg på følelsen at jeg burde sy akkurat et handlenett...






...handlenettet ble tatt med på julemessa til Skibotn Husflidslag. Og blant kaffe, kaker, julegrøt og masse flotte salgsvarer solgte de lynlodd. Vi kjøpte noen lodd, og endte opp med en frodig fruktkurv og et par flotte votter. Jentene fikk hver sin loddremse fra bestemor, og jammen vant ikke minstemor en genser i nydelige farger! Se bilde under. Snurrelestene ble kjøpt til barnehagejenta.
Det ble bruk for handlenettet, og kvaliteten ble testet. Fikk alt dette oppi, pluss litt til. Fin dag på en kjempekoselig messe. Masse folk og godt humør!





Denne kurven var som laget til meg... God frukt OG sjokolade! :):):)

9 kommentarer:

Guri sa...

Stilig veske! Skulle ønske jeg og kunne sy :)

Turid sa...

Såå rart at du har sydd den veska akkurat nå....for hver gang æ tenker :sy veske så e det jo du som dukker opp i hodet mitt!! Vet du på fredag så fikk æ plutselig et "syn" i hodet mitt for hvordan den veska æ skal sy er...nye ideer kommer på helt feile tidspunkt ,når man er på jobb ol.
Har ei vattert quilta jakke som er kjøpt i Tromsø på slutten av 70 tallet, har spart den for å kunne bruke den til "noe", dette noe er ei veske....ble såå lang den her kommentaren , skulle ha ringt, men uansett så vet æ kossen veske æ ska sy...Vet også hvordan veske det skal bli av den fine kjolen, du vet....Så må æ ikke glemme å si at veska du har sydd var kjempe fin.! Med ei sånn vinnerlykke så må du ha ei så stooor veske...artig at dåkk har tatt vinnerlykka med dåkk herfra...
Klæm te dæ ..hilsen te han som har farsdag.

Skibotn Husflidslag sa...

Så bra at dere likte messa vår! Men med så mange premier som dere hanka inn,måtte dere jo være fornøyd...Og 29.nov. har vi adventskafe med lynlodd, så da er det nye muligheter.. Kanskje du må sy ei enda større veske til da,- den du har sydd er forresten kjempefin! PS. Skal legge inn 7.nov i bursdagskalenderen og troppe opp! Hilsen Gunn

Anonym sa...

Guri: Er nok null problemos for deg å sy, når du strikker som et orakel... ;)

Turid: Har du ei jakke fra 70 tallet????? Sikle, sikle....

Gunn: Hjertelig velkommen 7.november 09! Den datoen skal håndheves hvert år, med brask og bram :)

EJ sa...

For ei stili veske :) For dæ så e det vel en smal sak og sy den tenke æ :) Gratulere med bursdagen til hobbyrommet ditt :) E æ i nærheta rundt den datoen neste år så ska æ komme på besøk og ta me kake tell dæ; eller sjokkisbolla :)

Anonym sa...

ej: Ja, det må du gjøre :) Du er sikkert nærmere til neste år :)

Anonym sa...

Passa lillepia gensern som ho "fikk"av meg? Kan tenke meg til at du e vel mesteparten av tia på hobbyrommet ditt!!? Må stikke innom og se på produksjonen din=)

Anonym sa...

mum: Storesøster passe genseren. Hun fikk lov å låne ;)

Stubbetufsa sa...

Likte handleveska di godt!