torsdag 18. juni 2009

Du ska itte trø i graset...




Du ska itte trø i graset

Du ska itte trø i graset.
Spede spira lyt få stå.
Mållaust liv har og e mening
du lyt sjå og tenke på.
På Guds jord og i hass hage
er du sjøl et lite strå.

Du ska itte røre reiret,
reiret er e lita seng.
Over tynne bån brer erla
ut si vare varme veng.
Pipet i den minste strupe
ska bli kvitring over eng.

Du ska itte sette snuru
når du sir et hara-spor.
Du ska sjå deg for og akte
alt som flyg og spring og gror.
Du er sjølv en liten vek en,
du treng sjølv en storebror.

Einar Skjæråsen.






(Forklekjolen er str 3-6 år. Stoff fra Åhlens, foret med vintage duk)

4 kommentarer:

Berna Marie sa...

Nyyydelig!! Og nydelig dikt også:) De kler hverandre godt:)

Marita (rotekopp) sa...

Har aldri tenkt over at det diktet e så fint:) Ble helt i mine egne tanka her...
Og fint forkle selvfølgelig!:)

GRASRODA sa...

Kjempefin!Jeg har omsider begynt på min første forklekjole i kveld, så er litt spent på resultatet...etterhvert:)
Natta!

Marita sa...

Takk! Ja, jeg tenkte på det diktet da jeg drev og knipset bilder av forklekjolen. Så da måtte det jo bare bli med :)

Cathrine - da blir det nok ikke siste heller. De er så anvendelige disse forklekjolene :)