lørdag 13. juni 2009

Et forkle!



Dette er det lenge siden jeg har sydd! Sannelig på tide, da. Hvem trenger vel ikke et forkle? Og når man lager det selv får man det som man selv vil ha det. Lurt!
Men om dette forklet er helt etter eiers smak vet jeg ikke med sikkerhet. Det ble en bursdagsgave etter at en fugl kvitret meg i øret at det var et av ønskene til den unge damen.
Den grønne streken frempå er til å henge et håndlkle i. En hjemmekokk trenger også et rent håndkle som hele tiden er tilgjengelig. Og hvis man ikke liker å knyte forklet fremme, så knyter man det bak. Og så henger man bare håndtørken frempå!

6 kommentarer:

mamsen sa...

kjæmpefint;) ho blei vel glad kan eg tenke meg...et sånt bestille eg og..farge,mønster får du lov og bestemme! Men eg vil ha et fast band rundt nakken og et langt band rundt,for det er fint og knyte forkle framme:)) Deal...? Lillesøss har heimkunnskap fra høsten...så vips her kom en bestilling til:)

GRASRODA sa...

Kjempefint! Deilig med litt friske farger:)

hverdags-mamma sa...

For et herlig og friskt forkle! Og kjempesmart med den hempa foran til hånkle, da!

Turid sa...

flott forkle- mye brukt her i huset av alle kokkene...
endelig tatt mæ sammen , jobber med et nytt innlegg.Hils snuppa!

Else - Jorun sa...

Ja, ka man sku ha gjort uten forkle på kjøkkenet? En genial oppfinnelse spør du mæ :D
Råstili va det... :D

Marita sa...

Takk, alle sammen :)

Var spent på om eieren likte de spreke fargene like godt som jeg. Det falt heldigvis i smak. Uansett så funker det sikkert til sitt bruk ;)